اقتصاد مقاومتی  ،  تولید ، اشتغال
اقتصاد مقاومتی  ،  تولید ، اشتغال

اقتصاد مقاومتی ، تولید ، اشتغال

دوباره ایران دوباره‌ جام‌ جهانی

دوباره ایران دوباره‌ جام‌ جهانی

نتیجه تصویری برای ایران جام جهانی 2018


 مرحله برگشت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 در منطقه آسیا روز گذشته پیگیری شد که در دیداری حساس شاگردان کی‌روش در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ازبکستان بودند. ملی پوشان کشورمان با برتری در این دیدار برای دومین دوره متوالی راهی جام جهانی شدند تا در کنار برزیل دومین تیم صعود کننده به مسابقات جام جهانی روسیه باشند.  

منبع:http://www.pishkhaan.net     

نیمه اول :تیم ملی کشورمان صدرنشین گروه مقدماتی است و با برتری در دیدار با ازبکستان صعود خود را به مرحله نهایی جام جهانی 2018 مسجل می‌کرد. کی‌روش در این دیدار سعی کرد ترکیب تیم ملی را با تغییراتی همراه کند تا بتواند با استفاده از این تغییرات به اهداف خود دست یابد. تلفیق بازیکنان جوان و با تجربه در نیمه اول به سود تیم ملی کشورمان بود. در دقیقه 6 ارسال جهانبخش از روی نقطه کرنر با ضربه سر پورعلی گنجی روی دروازه حریف خطرساز شد اما این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 8 کرنر علیرضا جهانبخش به روی دروازه ازبکستان با ضربه سرضرب سیدجلال حسینی همراه شد که ضربه این بازیکن از بالای دروازه لوبانوف به بیرون رفت. در اواسط نیمه اول گل اول ایران به ثمر رسید. دقیقه 23 پاس دیدنی علیرضا جهانبخش در موقعیت فوق العاده‌ای به آزمون رسید و سردار نیز پس از جاگذاشتن مدافع ازبکستانی به محوطه جریمه رسید و موفق شد با ضربه‌ای دقیق و دیدنی دروازه لوبانوف را باز کند. دقیقه 30 حرکت بازیکن ازبکستانی در بین مدافعان ایران توپ خوبی را برای مهاجمان این تیم مهیا کرد اما تعلل سرگیف باعث شد تا سید جلال این توپ را از محوطه خطر دور کند. دقیقه 34 شوت بی‌دقت عزت الهی از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه ازبکستان به اوت رفت. دقیقه 44 ارسال خطرناک جهانبخش به روی دروازه ازبکستان با ضربه روی پای طارمی از کنار دروازه راهی خارج شد. دقیقه 45 پاس در عرض میلاد محمدی برای آزمون،که لوبانوف با شیرجه زمینی خود مانع از فروپاشی دروازه‌اش شد. نیمه اول با برتری شاگردان کی‌روش به پایان رسید.
نیمه دوم 
تیم ملی کشورمان در ابتدای نیمه دوم این شانس را داشت که اختلاف خود را با ازبکستان افزایش دهد و حاشیه امنیت خوبی ایجاد کند. دقیقه 48 حرکت زیبای طارمی بین مدافع ازبکستانی باعث شد تا مدافع این تیم با خطا روی مهاجم ایران وی را متوقف کند و داور میدان به سود کشورمان ضربه پنالتی اعلام کند، مسعود شجاعی پشت این توپ قرار گرفت اما ضربه کاپیتان تیم ملی از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 61 مسعود شجاعی ضربه خطا از سمت چپ دروازه ازبکستان را به روی دروازه ارسال کرد که با دفع اشتباه مدافع ازبکستان توپ جلوی پای سردار آزمون قرار گرفت اما ضربه مهاجم تیم ملی از روی نقطه پنالتی از کنار دروازه ازبکستان به بیرون رفت. شجاعی چند دقیقه بعد جای خود را به اشکان دژاگه داد. در ادامه مسابقه اما ازبک‌ها هم این شانس را داشتند که دروازه بیرانوند را باز کنند اما خوشبخاتانه در ضربات نهایی موفق نبودند. دقیقه ۶۹ عزت الهی به اشتباه توپ را به شجاعی کوبید نا ازبکستان صاحب یک ضربه کاشته شود و این ضربه حاصلی برای ازبک‌ها نداشت. در حالی که مسابقه با نتیجه یک بر صفر رو به پایان بود شاگردان کی‌روش گل دوم را به ثمر رساندند. دقیقه 88 همکاری سردار آزمون با مهدی طارمی با پاس آزمون به طارمی در سمت چپ محوطه جریمه ازبکستان رسید و طارمی با یک حرکت پا به توپ اسماعیلوف را از مقابل برداشت و با یک بغل پای حرفه‌ای گل دوم تیم ملی را رقم زد. بدین ترتیب تیم ملی کشورمان با برتری 2 بر صفر مقابل ازبکستان به برتری رسید تا برای اولین بار برای دو دوره متوالی مجوز حضور در جام جهانی را کسب کند و از طرف دیگر بعد از برزیل دومین تیم صعود کننده به جام جهانی 2018 روسیه باشد.
حاشیه‌ها 
در طول نیمه اول کی‌روش اتفاقات جالبی را خلق کرد. او ابتدا بعد از گلزنی تیم ملی ملی‌پوشان تشویق کرد و از آنها خواست تا با آرامش و تمرکز کار را دنبال کنند. سرمربی تیم ملی همچنین در ادامه به همراه سایر نیمکت‌نشینان در یک صحنه به تصمیم داور اعتراض کرد و جالب اینکه زمانی که عزت‌الهی شوت محکمی را به سمت دروازه حریف زد کی‌روش ابتدا بر سر او فریاد زده و ناراحتی خود را ابراز کرد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در ورزشگاه حاضر بود و از سوی هواداران به شدت تشویق شد. در بین دو نیمه دادکان، سجادی، مصطفوی و پهلوان روسای قبلی فدراسیون فوتبال که پیش از مسابقه از آنها تقدیر شده بود، با بدرقه تاج ورزشگاه را ترک کردند. سردار آزمون با این گلی که به ثمر رساند با 26 بازی ملی، 19 گله شد و در کنار غلامحسین مظلومی پنجمین گلزن تاریخ فوتبال ایران لقب گرفت. الکساندر نوری بین دو نیمه قصد رفتن به سرویس بهداشتی را داشت که با صف طولانی مواجه شد. چند نفر از مسئولان یکی از سرویس‌ها را برای استفاده او خالی کردند که نکته جالب تاکید نوری به ایستادن در صف بود و گفت خارج از صف کاری نمی‌کند. پیش از زدن ضربه پنالتی توسط مسعود شجاعی، مهدی طارمی بطری آب را به همبازی‌اش داد که او بنوشد. همین موضوع به‌نوعی باعث شد که بدشانسی طارمی در زدن ضربات پنالتی به شجاعی هم سرایت بکند و او پنالتی‌اش را از دست بدهد. همچنین کارلوس کی‌روش که با اولین صعود پیاپی با ایران نام خود را در تاریخ فوتبال ایران جاودانه کرد، پس از پایان دیدار برابر ازبکستان و صعود به جام جهانی روسیه، با پیراهن شماره ۴ ایران دور افتخار زد و عکس‌های زیادی را به یادگار انداخت. کی‌روش که پیش از این با تیم‌های آفریقای جنوبی، پرتغال و ایران به جام جهانی صعود کرده بود، اکنون با چهارمین صعود به جام جهانی در رده دوم پرافتخارترین مربیان دنیا پس از بورا میلوتینوویچ و کارلوس آلبرتو است که توانسته‌اند پنج بار به جام جهانی صعود کنند.
کی روش:
بعضی ها داخل فدراسیون از صعود خوشحال نیستند
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: صعود ما به جام جهانی سهل و آسان نبود. کارلوس کی روش پس از پیروزی ایران برابر ازبکستان و صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهار کرد: همانطور که همه دیدند نتیجه بسیار خوبی را به دست آوردیم. در ابتدا باید عرض کنم بازی بسیار خوبی را شاهد بودیم. مقابل تیم بسیار خوبی که بازیکنان خوبی داشت. صعود به جام جهانی راحت و سهل نیست. بعضی از افراد فکر می کردند صعود راحت است اما با این تیم ها و بازیکنان دیدیم صعود کار سختی بود. او ادامه داد: بازیکنان را تحسینم می کنم بازی بسیار خوبی را نشان دادند. به بازیکنان و تیم ملی ازبکستان تبریک می گویم متاسفانه بازی را باختند اما این هم جزوی از فوتبال است. برای تیم ملی ازبکستان بهترین آرزوها را داریم. آنها هنوز شانس صعود دارند. سرمربی تیم ملی گفت: درباره بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران باید با دو جمله صحبت کنم. مطلبی که باید بگویم این است که با تعهد بسیار بالا باانگیزه و مخصوصا با فداکاری در طول این سفر که امشب به اینجا رسیدیم بازیکنانم فداکاری زیادی نشان دادند و به هدف مان متعهد بودند. او ادامه داد: تمام کشور و مخصوصا هواداران ما بسیار خوشحال شدند. البته می دانم یکی دو نفری خوشحال نیستند و شاید یکی دو نفر اینجا نشسته اند که از صعود ما خوشحال نیستد. حتی درون فدراسیون هم برخی از افراد خوشحال نیستند. امروز روز ماست. آنها باختند. کی روش تاکید کرد: در درجه اول باید عرض کنم هواداران فوتبال ایران و همه ما بسیار مفتخر هستیم بابت کاری که بازیکنان ما انجام دادند. تحسین و تقدیر مخصوص آنهاست. تشکر می کنیم بابت کاری که برای کشورشان انجام دادند.

نظرات 1 + ارسال نظر
حامد جمعه 26 خرداد 1396 ساعت 14:22

صعود تیم ملی را ب شما دوست عزیز تبریک میگم امیدوارم موفق باشید

ممنون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.