اقتصاد مقاومتی  ،  تولید ، اشتغال
اقتصاد مقاومتی  ،  تولید ، اشتغال

اقتصاد مقاومتی ، تولید ، اشتغال

عناصر تورم‌ ساز در اقتصاد ایران

نتایج بررسی یک پژوهش حاکی از آن است که رشد نقدینگی با یک وقفه، کاهش رشد تولید ناخالص داخلی و رشد شاخص قیمت‌های کالاهای وارداتی عناصر اصلی تورم در اقتصاد ایران را تشکیل می‌دهند.

  منبع:http://www.ireconomy.ir

 

ادامه مطلب ...

بررسی نگرشهای اقتصادی دکتر علی شریعتی


نتیجه تصویری برای علی شریعتی و اقتصاد

در سایه تفکر و آرمانهای ارائه شده از سوی روشنفکران معاصر ایرانی، در حوزه اندیشه، فرهنگ و سیاست، اجتماع و اقتصاد تحولی شگرف در جامعه ایجاد شده است. این نگرشها افق‌ها تازه و گوناگونی در برابر بنیادی‌ترین مسائل ایران گشوده است.

در این سیاق دکتر علی شریعتی یکی از مؤثرترین روشنفکران ایرانی است که با تکیه عمیق به مذهب، در سایه تز «بازگشت به خویشتن»، افق‌های مدرنیته شرقی را در برابر جامعه ایرانی گشود.

منبع:http://iranimodern.blogfa.com 

ادامه مطلب ...

چشم‌انداز اشتغال در 10 سال آینده

نتیجه تصویری برای اشتغال ایران96

گروه صنعت و معدن: توسعه اشتغال پایدار در بخش صنعت، معدن و تجارت را می‌توان یکی از اهداف کلی بخش صنعت، معدن و تجارت براساس افق 1404 دانست؛ به‌طوری‌که براساس  برنامه راهبردی این وزارتخانه رسیدن به اشتغال سه میلیون و 800 هزار نفری برای سال 13966 در نظر گرفته شده، رقمی که در سال 1399 باید به 4 میلیون نفر برسد و تا سال 1404 نیز پیش‌بینی شده که میزان اشتغال این بخش به 4‌میلیون و 500 هزار نفر خواهد رسید. 

 منبع:
donya-e-eqtesad.com/
ادامه مطلب ...

فضیلت و اعمال شب قدر


 

فضیلت و اعمال شب قدر

 

 

فضیلت و اعمال شب قدر

از پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز نقل است: از خداوند به دور باد و نفرین بر کسی که به شب قدر  برسد و زنده باشد، اما آمرزیده نشود.

 

"انس بن مالک" از پیامبر (ص) نقل کرده که فرمودند: ماه مبارک به شما رو آورده است و در این ماه  شبی است که برتر از هزار ماه است و هر کس از فیض شب قدر محروم گردد، از تمام خیرات بی‌نصیب مانده است و محروم نمی‌ماند از برکات شب قدر، مگر کسی که خویشتن را محروم کرده است.

    منبع:.askquran.ir،erfan.ir


ادامه مطلب ...

دوباره ایران دوباره‌ جام‌ جهانی

دوباره ایران دوباره‌ جام‌ جهانی

نتیجه تصویری برای ایران جام جهانی 2018


 مرحله برگشت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 در منطقه آسیا روز گذشته پیگیری شد که در دیداری حساس شاگردان کی‌روش در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ازبکستان بودند. ملی پوشان کشورمان با برتری در این دیدار برای دومین دوره متوالی راهی جام جهانی شدند تا در کنار برزیل دومین تیم صعود کننده به مسابقات جام جهانی روسیه باشند.  

منبع:http://www.pishkhaan.net    

ادامه مطلب ...