اقتصاد مقاومتی  ،  تولید ، اشتغال
اقتصاد مقاومتی  ،  تولید ، اشتغال

اقتصاد مقاومتی ، تولید ، اشتغال

آیا خودکفایی همان اقتصاد مقاومتی است؟


آیا-خودکفایی-همان-اقتصاد-مقاومتی-است-.jpg
خودکفایی به حالتی اشاره دارد که به هیچ کمک خارجی، حمایت یا تعاملی برای بقا نیاز نباشد. بنابراین خودکفایی نوعی از خودمختاری شخصی یا جمعی است. خودکفایی در مفهومی ‌که به‌ کار برده می‌شود، به این معناست که درهای اقتصاد را ببندیم و آنچه مورد نیاز مردم در کشور است خود تولید کرده و مصرف کنیم. 
منبع: برهان
ادامه مطلب ...

اقتصاد مقاومتی در برابر تحریم اقتصادی

اعمال تحریم های یک جانبه و محدودیت های مالی و تجاری، همواره یکی از ابزارهای غیرقانونی نظام سلطه برای وارد آوردن فشار به نظام جمهوری اسلامی ایران در طول سی ودو سال گذشته بوده و مرتباً بر حجم این تحریم ها افزوده است. این وضعیت با اجرای تحریم خرید نفت، بانک مرکزی، کشتیرانی، بیمه و...  

منبع: تحلیل پرس

ادامه مطلب ...

اقتصاد مقاومتی چالشها و فرصتهای پیش رو


اقتصاد مقاومتی چالشها و فرصتهای پیش رو

اقتصاد مقاومتی مفهومی است که درپی مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی مطرح می شود، که قطعا باور ومشارکت همگانی واعمال مدیریت های عقلایی ومدبرانه، پیش شرط و الزام چنین موضوعی است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی دانا

  

ادامه مطلب ...

رفسنجانی: اقتصاد مقاومتی راهگشاست


نتیجه تصویری برای رفسنجانی

 منبع:http://www.seratnews.ir 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در زیبا کنار رشت با اشاره به توانمندیهای گردشگری 3 استان شمالی گفت : جاذبه های گردشگری مازندران، گیلان وگلستان  بی نظیر است و اگر برنامه ریزی درست شود به اندازه ژاپن ظرفیت دارند.آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه به اهمیت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود :برنامه اقتصاد مقاومتی را ما تهیه و تصویب کردیم و خدمت رهبر معظم انقلاب فرستادیم که ایشان امضاء و ابلاغ کردند.

  ادامه مطلب ...

حمایت از تولید داخلی شرط تحقق اقتصاد مقاومتی


حمایت از تولید داخلی شرط تحقق اقتصاد مقاومتی

مقدمه
تولید داخلی ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است. به عبارت دیگر یکی از شرایط حصول اقتصاد مقاومتی و رهایی از مشکلات اقتصادی در کشور حمایت از تولید داخلی است. رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلفی که داشته اند؛ مکرر به اهمیت تولید داخلی و ضرورت حمایت از آن تأکید نموده اند. از این رو در این نوشته سعی شده است مسأله حمایت از تولید داخلی و نقش آن در تحقق
اقتصاد مقاومتی1 در کلام رهبری تبیین شود.  

منبع: http://www.dana.ir/


ادامه مطلب ...